> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Piggis då !

Kommentarer (0)

2009-10-22 @ 00:04:16

Haj haj !
Vi har kollat på heminredning m.m idag. Guuuuud vad sånt tar långt tid alltså. Hur som helst så blev det en svart hylla till vardagsrummet. Till hallen köpte vi till en praktisk "möbel" (vet inte vad dem heter :$) också i svart med en vit dyna med svarta detaljer som man kan sitta på =) Köpte massa andra små grejer också. Jag läste precis en blogg som  handlar om en ung mamma som har förlorat sitt barn. Gud vad hemskt! Jag började gråta när jag läste hennes inlägg , man märker att hon skriver det hon känner direkt från hjärtat.. Stark att kunna skriva om något så hemskt som man har gått igenom. När jag var gravid var jag alltid rädd att något skulle vara fel på Isolde eller att hon skulle dö inne i min mage och bara tanken fick mig att må hemskt illa och jag kunde gråta och gråta (fast det hade ju med hormonerna och göra). Jag födde min dotter 6 veckor för tidigt och jag hade inte alls stor mage FAST jag ville ha den största magen. Jag kommer ihåg när folk såg mig med barnvagn dem bara HAR DU BARN ? HUR HAR DET GÅTT TILL ? DU HAR VÄLL INTE VARIT GRAVID???!
Eller när jag träffade på vänner och dem frågade mig i vilken månad/vecka jag var på och jag svarade så fick jag alltid kommentarer som : VA ÄR DU SÄKER? DU HAR JU INGEN MAGE ENS ? alltså när jag fick höra detta om och om igen och det fick mig att bli jätte ledsen. Jag hade ju en jätte jobbig graviditet med jätte hemska illamående, fick inte i mig varken någon mat eller vätska så jag var inlagd ett par gånger med dropp. När fostret tar all din näring plus att du går runt och spyr och inte kan äta ja då tror jag att man inte går upp så värst mycket. Men jag är såååå tacksam för att Isolde var hel och frisk ! <3 Jag ser varje dag hur mycket hon utvecklas och hon börjar förstå att hon heter Isolde =) Det är så himla kul!
Richard ska åka och jobba nu och det känns jobbigt . Jag är så himla mörkrädd att jag känner mig patetisk men jag kan ju inte hjälpa det =( Min solstråle sover i sin säng medans jag kommer vara uppe hela natten och vänta till Richard har kommit hem från jobbet :(
Jag tror att jag har hittat den perfekta tapeten som vi ska använda som fondvägg i vardagsrummet :D Längtar tills vi börjar pyssla om här och jag hoppas att lite av våra projekter blir klara innan jul ! :D
Jag har tänkt på en grej.. Jag förstår inte varför visa "mörka" tjejer (som mig typ) ska skaffa blåa linser. Alltså det syns så tydligt att man har linser speciellt när man är mörk och har mörka ögon. Jag tycker att visa ser lite skrämmande ut när man ser dem inne i stan. Lite Alien style eller nått. Men alla har ju olika smaker..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback