> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Ironiaaaa för guds skull

Kommentarer (2)

2010-04-01 @ 13:47:24

Hej hej!

Idag så är det en okej dag. Känner mig dock små sjuk .. mår jätte konstigt idag har ont i huvudet och är mega trött plus så är jag skit sur! haha ingen bra kombination asså..
Hur som helst så ligger Isolde och sover middag.. Sedan så ska vi ta en lång promenad och hämta ut hennes dopklänning som har kommit =)  Hoppas att den är lika fin som på bilden annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!
Min klänning kommer komma i Maj.. långt kvar men halens är ju sjukt sega på att leverera men men vad ska man göra! Jag ska även posta resten av inbjudningskorten idag och alla dagispapper så att allt kommer iväg.
Ska köpa ett påskägg till Richard och Isolde också haha gullig jag är va ? =) Ska fylla dem med massa godis och trisslott och Isolde ska få en liten leksak i med majskrokar runt omkring istället för godis . Ska även köpa en till mig själv hahahahahaha lite små mobbat så där men jag älskar ju godis så då får man väll köpa en till sig själv då för jag tror inte direkt att Richard har ens tänkt på att det är 1 April och att jag kommer få en påskägg av han =( Så nu ska jag gråta ihjäl mig!
Min lillebror blir 13år om 5 dagar grattis i förskott min stora pojk! <3 Jag har redan köpt hans present så ingen press på mig NEJ. Imorgon så ska jag jobba kväll/natt önska mig lycka till ! Det är alltid väldigt stressigt att jobba som kock när det är kväll och en fredag .. alla har ju tid att gå ut och äta då. Men det kommer säkert gå galant!
Lördag blir det jobb mellan 12-18:00 för Nokia . Så det blir jobb under påskhelgen men alltid gött att jobba när man nästan får dubbelt betalt hihi :D Vi hade tänkt att gå på bio på Söndag men det verkar ju inte bli av.. vi har ingen barnvakt så vi får väll hitta på nått mysigt här hemma istället =) Kul att snön har smällt bort helt nu!
Kanske dags för solen att komma fram och värma ? Asså jag måste verkligen flytta från denna hemska och trista land... usch! Har verkligen fått sånna här känslor att jag inte vill bo kvar i Sverige.. Sverige känns inte som ett hem för mig. Visst är jag född här och uppväxt i Sverige men jag kommer fortfarande från Chile men ändå så känner jag mig inte hemma i Chile heller. Känner mig som en Ingemansland utan att skämta! Jag vill bo i ett land där folk är trevliga och solen skiner och värmer som tusan ! Är trött på att kolla ut genom fönstret och se att allt är så grått och alla människor ser så sjukt deprimerade ut ! Ingen som går runt med ett litet Smile på sina läppar dem äldre människorna är ju sjukt otrevliga också .. kanske bittra vem vet ? Det hade jag blivit om jag var en äldre dam och bodde kvar i detta landet. Är trött på att höra "blatte" och "svenne" snack. Okej visst jag håller med dem flesta som tycker att utländska ungdomar kan vara jobbiga som bor i förorten men inte ska vi dra alla över en kant ? Jag menar dem svenskarna som bor i förorten är ju inte mycket bättre dem =/ Men man ska alltid skilja på blatten och svensken ! Dåligt ! Detta skapar ju fler fördomar och Sverige behöver inte ha fler fördomar det räcker med dem som finns liksom! Och dem svenskarna som säger att Sverige är ett fördomsfri land blundar för verklige

Men jag har en samhällslösning:
-Avskaffa slöjor
-Respektera alla lika mycket
-Lika lön till män och kvinnor för guds skull!
-Rika borde få betala mer skatt än dem "fattiga"
-Högre löner till Ungdomar, tack!
-Göra något åt missbrukare
-Ta bort alla Tiggare från Stan .. här i Sverige behöver ingen gå runt och tigga!
-Gör alla hem miljövänliga
-Mycket högre straff! Skrattretande hur dåligt med straff sverige har. Våldtar man och förstör man en tjejs liv ja då får man väll några månader för det och sedan är man fri igen ?!
-Att få göra i princip hur många abort som helst ?! Då kan man väll lika gärna avskaffa preventivmedel och gå och göra abort hela tiden ..  Vet ni hur dyrt detta är ? Tycker att det är hemskt alla som använder abort som ett preventivmedel vi får inte glömma att man avskaffar ett liv på detta sättet spelar ingen roll dem här kallhjärtade tjejerna som säger att det inte är ett liv. Läs på lite mer och lär er är ni snälla!
-Pensionera folk när dem är max 60år .. på så sätt skapar man fler jobb och arbetslösheten sjunker
-Alla som går på socialbidrag borde få någon sysselsättning vad som helst som att gå runt och hjälpa inom dagis, äldreboende osv så att dem håller sig sysselsatta och är med lite mer i samhället.
- Sluta slänga alla utländska på bara ett ställe! Funkar inte att slänga dem flesta invandrare i Angered tex .. på så sätt stiger ju kriminaliteten genom att dem inte lär sig svenska, pratar med sina landsmän på sina egna språk och på så sätt kommer dem aldrig komma ut i samhället. Vad sägs som att integrera dem i samhället istället för att utesluta dem ? För visst är det inte bara invandrare som ska ta sitt ansvar utan det är vårt ansvar som samhälle att hjälpa varandra.

Och den tanten som sitter bakom datan och säger Men herregud stick till ditt land om du är så himla onöjd/missnöjd!
Kom på ett argument istället och tänk i längre banor. För detta landet är lika mycket mitt land som erat, enligt mig! haha
Frågor och respons kan ni lämna i ett kommentar men jag hoppas att dem flesta håller med mig annars så kommer jag dra i allt mitt hår och bli flintis!

Kommentarer

Postat av: tami

oj oj oj här har vi en stark politiker haha håller nog med dej i allt faktist. bra skrivet =) Lycka till med dina jobb gumman, o tack för inbjudan kortet kom idag det var super sött =) ska bli kul att få näravara under Isoldes dop!!

2010-04-01 @ 14:28:31
URL: http://vasc0.blogg.se/

Postat av: Camilla

Haha ja ! Tack =)

Åh vad kul att ni ska komma och att den har kommit fram. Och tack igen =)

2010-04-01 @ 18:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback