> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

..Snö..

Kommentarer (0)

2010-12-02 @ 16:33:15

Hej hej mina små älsklingar !

Hur står det till med er ? Här är det väl bra antar jag. Lite små deppig över att komma hem till trista Sverige bara.
Jag har inte haft lust att blogga eller nånting.. Och inte gör vissa människor saken bättre när dem försöka förstöra för mig och min lilla familj... Blir så himla ledsen av det!Jag är paff också över att små barn ens kan ordet neger ? Men det är klart dem lär sig över det som dem hör hemma antar jag. Under två dagar så har jag blivit kallad neger två gånger.. inte för att jag tar åt mig men jag tycker att det är så trist att Isolde ska bli uppväxt i en sådan rasistiskt samhälle. Och dem som säger att det inte är rasistisk måla er med lite brunkräm och titta vilka som sitter i parlamentet .. sedan kan ni komma med era kommentarer .. det är lätt att blunda och säga NEJ SÅ ÄR DET INTE bla bla bla du är ju svensk och är född här i sverige, som jag jämt får höra och som kan göra mig väldigt arg.
Usch jag vet inte men jag vill verkligen flytta härifrån .. Människorna här är så trista och kalla. Jag och Richard märkte direkt vilken skillnad det var på allt folk utomlands som var så himla positiva och glada av sig. Dem pratade med allt och alla och var så himla trevliga! Sedan när vi kom till Sverige så var det som att komma hem till en begravning..

Skulle jag ha haft pengar så hade jag lätt flyttat härifrån där solen och alla glada människor finns. Men vädret påverkar väldigt mkt här i Sverige.. jag förstår ju varför så många är bittra och inte ens leer mot någon annan . Det finns så många depresioner också som gör att folks beteende ändras och som kan värka "konstiga" eller "skumma" för andra.

Aya får nog ta och skriva något postivit innan jag blir bitter jag med :P
Resan var helt okej . Jag tyckte mest om Jamaica .. jag blev KÄR ! Så otroligt fint land men alla som bodde där var jämt höga hahaha och det ända dem sa när jag blev typ sur över att dem ville lura oss på pengar när vi ville köpa något var :
DONT WORRY BE HAPPY! JUST SMILE . hahaha jag och Richard kunde inte hålla oss för garv för det var deras motto till allt hahah . Jag hittade en klänning till Isolde med Jamaica flaggan på över hela klänningen .. hon såg bedårande ut i den =) Sedan så hittade jag 2 Bob Marley Linnen till mig .. passar bra till en som gillar Bob Marley =) Först ville killen sälja 1st för 20dollar.. och så sa jag NO ARE U CRAZY? GIVE ME 2 for 12dollar or nothing. Han kunde inte hålla sig för garv för jag var så himla allvarlig och gjorde som om jag fick ett hjärtattack och gav mig en high five och för det priset som jag ville ha =)
Jag tyckte att Mexico var helt underbart också och Miami så klart. Till Miami vill jag flytta :D Nu är det bara dags att köpa en massa med lotto så att jag vinner lite miljoner så att vi kan flytta dit haha. Richard vill ju också flytta dit men det är ju så klart bara drömmar och våra naiva hjärnor .
Vattnet var otroligt fint överallt.. turkos färgad och i Cayman öarna var vattnet så klar att man inte behövde ens snorkla =) Åhhh inte konstig att man blir deppig när man kommer hem till Sverige :(
I mexico så var vi på en strand som hette Playa Mia och jag har aldrig i hela mitt liv varit på en sån rolig strand .. dem hade ALLT ! Jag åkte fallskärm bakom en båt i 350m upp i luften och det var HELT UNDERBART =) Nu är det bara bungy jumping och hoppa från ett flygplan kvar =) Richard var inte alls sugen på att göra detta eftersom han är rädd för höjder så jag hade ingens stöd men det gick bra och det var verkligen en upplevelse !

Här bjuder jag på lite bilder:




Får solen i ögonen :(






















Lägger upp bilder senare eller någon annan dag . Nu ska jag börja laga mat! =) Min Richard är nämligen på väg hem från sitt jobb så jag ska vänta med hemma gjord potatismos, bea, en bit sjömansbiff och en bit lövbiff och så pevre till =) Han älskar pevre då han har smakat på det hemma hos mamma .. Jag ska göra mitt bästa med att försöka göra pevre det är min första gång nämligen :P

Vi Hörs ! Ha det underbart !

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback