> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Dagisdags

Kommentarer (0)

2010-07-06 @ 11:30:46

Hej hej !

Här sitter lilla jag och är ledig idag =) Isolde ligger och sover och Richard läser . Vi har precis varit och kollat på hennes dagis som heter Filuren =) Hon ska börja där den 16:e Augusti så mina föräldrar + min bror följde med eftersom jag och Richard jobbar så kommer det vara någon av dem som kommer få hjälpa till någon dag för att hämta henne osv. Är jätte glad av att mina föräldrar hjälper oss så mycket och att dem bryr sig så mycket om Isolde <3
Hur som helst så verkade dagisen jätte bra. Den är bäst i Kärra så det blev man glad över att höra eftersom det finns massa med nybyggda dagisar här i närheten och jag trodde ju att dem var bättre än den som hon ska börja i. Personalen har jobbat där i 14år så dem vet hur allt ska gå till och alla är utbildade. Dem brukar vara ute jätte mycket och det tyckte jag om att höra eftersom jag tycker att det är viktigt med att barn ska kunna leka ute och få frisk luft! Det är 18barn som dem tar emot och det är 4personer som jobbar alltid där. Dem ända små barnen som går där är Isolde och en som heter Ella som är "bebisar" medans dem andra barnen är 1år äldre om inte flera år äldre än Isolde och Ella. Dem sa att dem äldre barnen var jätte snälla mot dem yngre och att dem brukade lära dem att ta på sig kläderna och en massa annat :P Kul för då kommer Isolde lära sig av dem äldre barnen en massa bus + annat =) Dem sjunger 3ggr om dagen och äter 3måltider om dagen och så får dem sova i en halvtimma . Jag tyckte om stället jätte mycket faktist så det känns bra att hon har hamnat där. Det känns som om hon kommer vara i trygga händer om man säger så .
Dagens bilder :







Aja ska ta och vila mig lite här i soffan medans Isolde sover . Vi gick upp klockan 7 idag så lilla skruttan var jätte trött!

Ha en underbar dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback