> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Tankar

Kommentarer (2)

2010-07-04 @ 22:44:59

Hej hej mina kära gottegrisar !

Var ute och gick med mamma och Isolde. Vi var ute och gick i en och en halv timma bra för mina ben ;) Vill få lite muskler på benen tycker att det är jätte fint ! Mina armar har redan små muskler och likaså magen så dem behövs ej tränas fast ska nog ta och åka till gymmet på Tisdag då jag är ledig och träna lite.. tycker att det är jätte fint att ha en fast och lite små muskler på kroppen. Är trött på att höra alla tjocka tjejer säga att det är så fult med smala och vältränade tjejer... tror att dem bara är avundsjuka för dem aldrig kommer bli små och nätta :D haha eller vad säger ni?
Bryr mig inte om andras kroppar men jag själv vill leva ett sunt liv med träning och god mat =) Man ska ju inte svälta sig eller gå på idiot dieter som finns nu förtiden. Men eftersom jag är kock och har läst jätte mycket om livsmedel och olika dieter osv så vet jag vad som är bra och dåligt. Jag har iförsig en väldans tur att jag kan äta vad som helst utan att bli tjock och det är jag tacksam över. Förr så såg jag detta som en nackdel då jag alltid ville gå upp i vikt och det slutade jag vilja nog för några veckor sen bara. Det har varit jätte kämpigt att få höra andra kommentarer om att jag är smal och bla bla bla. Jag menar om  jag skulle gå fram till en tjej som är överviktig och säga : Gud vad du är tjock !
Öhh det är välla klart att hon skulle bli ledsen . Det är samma sak med oss smala människor. Jag har det i mina gener har en kusin som är modell och är jätte smal (smalare än mig) och hon är nog den ända som förstår mig. Alla ni som läser tänker säkert men herregud att vara smal är inget att klaga på ?
Jag tycker att man inte borde kommentera andras kroppar överhuvudtaget om inte det är något positivt.
Det känns som om jag har lärt mig att tycka om mig själv och min kropp. Jag känner på något konstigt sätt att jag har fått jätte bra självförtroende .. jag har ej svårt för att prata med nytt folk eller över att visa mina ben tex. Något som jag ALDRIG skulle ha gjort innan för jag skämdes så mycket över mina smala ben.
Men jag har märkt att tjejer har en tendens att dra ner varandra ?! Varför ?! Förstår mig inte på detta.
Jag själv kan bara sitta och beundra fina/vackra/snygga tjejer och tänka gud vad vacker hon är och så kan jag säga till Richard typ :
- Oj vilken fin kropp !! Eller gud vad vacker hon var.
Men jag skulle aldrig gå runt och säga till en tjej Gud vad smal du är! Är du nöjd med din vikt? Eller tvärtom till en mullig tjej. Det var en period som jag ville operera mina bröst också...
Jag skulle nog göra det ifall jag hade haft pengarna i handen utan att tveka faktist.(Så jag är glad att jag ej har pengarna) Men jag har börjat tänka också på att jag är en mamma och måste visa min dotter att jag är en förebild. Vad ska jag säga till Isolde om hon kommer och säger sen när hon blir äldre :
-Mamma jag vill operera min näsa ? (Eller vilken kroppsdel som helst)
Då kan jag inte svara Du är vacker precis som du är ! (Om jag är opererad)
Jag trakar verkligen inte ner på personer som har opererat sig eftersom jag själv har tänkt på operation och det kan fortfarande komma upp i mina tankar.
Det jag vill komma fram till är att man borde tänka sig för innan man säger något till någon annan.
Och att vi alla är vackra oavsett hur vi ser ut eftersom vi har en insida också. Utseende är inte allt det finns så mycket mer som är viktigare som att bygga upp sitt självförtroende så att man kan leva ett normalt liv utan att känna av en massa komplex.
Låt ingen dra ner dig för du är vacker precis som du är ! Det är min nya motto :)
En bild på mig utan smink och i shorts :)
God natt mina vänner!

Kommentarer

Postat av: Tamara

Väldigt bra skrivet! Fast jag ibland skulle vilja trappa ner några kg ändå haha.. =)

2010-07-05 @ 21:27:25
URL: http://vasc0.blogg.se/

Postat av: Camilla

Du är så fin så som du är ! Behöver inte trappa ner något :)

2010-07-08 @ 21:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback