> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

4 H gården med Isolde

Kommentarer (0)

2010-05-06 @ 17:38:50

Hej hej alla glada och underbara!

Kom precis hem med min lilla flicka. Vi har varit i 4 H gården och kollat på djuren och så träffade vi på en massa med små flickor som var intresserade av Frej och av oss :P haha
Sedan så åkte vi hem till min syster där vi var bjudna på middag .. det blev en skaldjurs pasta .. hur gott som helst!
Dagens bilder :
Jag har haft en väldigt fin och trevlig dag ! Så nu är jag redo för att jobba hela helgen =( Grrr! haha
Ricky fick hem ett skärp och tre t-shirt från märket ECKÖ / ECKO dem var hur fina som helst och satt jätte bra på han! Skärpet var dock lite stor så den hade jag tänkt att ta med mig imorgon till jobbet så att jag kan gå till en skomakare efter jobbet med dem så att dem gör ett till hål så att den passar =)
Nu ska jag ta och leka lite med en flicka som går runt och gapar här hemma

ABUEEEEEELA !! = Mormor
Idag så var en vän till familjen hemma hos mnin syster också och så hörde hon när Isolde sa ABUELA flera ggr och hon tyckte ju att hon var hur gullig som helst att hon redan hade lärt sig att säga det. Isolde har blivit som en liten papegoja som härmar alla ljud och ord som man säger. Men det tycker jag att det är jätte bra för hennes ordförråd är ganska så stor för att vara så liten ?!
Hon kan säga: Mamma, Pappa, Abuela, TATA, HEJ, Tack.
Och hon förstår när man säger : NEJ, NO, MAS=mera på spanska, ven= kom på spanska, varsågod osv.
Jag menar hon är inte ens ett år och så kan hon säga dessa ord jätte tydligt .. kanske en liten geni på gång ? haha
Nu ska jag gå och umgås med Richard och Isolde ! =)
Ha en underbar dag !

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback