> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Tankar

Kommentarer (1)

2010-05-10 @ 23:31:10

Hej hej !

Idag så har jag varit ledig =D Woho! Så jag var och skrev på kontrakt och fick mitt schema inför mitt nya jobb . Har fått jobb i Kärrahus som ligger nog 8min gångavstånd från vårt hem .. helt underbart! Ska jobba heltid under hela Juli och halva Augusti kommer börja 7 och sluta vid 16:00. Måste prata med dem från Gamleport..
Vår underbara Frej är borta ! =(
Mamma fick göra ett stort beslut. Jag har skrivit innan här på min blogg att det hade blivit lite problem med Frej osv (vår familje hund) så idag har han flyttat till en jobbarkompis till mig. Hon är gravid och har en son på 3år och ska vara mammaledig i 1år och 6månader så vi bestämde att han skulle passa bra att vara hos henne. Jag vet att han har hamnat på ett bra ställe men det var väldigt sorgligt.. När jag kom hem så började jag stört lipa. Men jag kan trösta mig med att vi kommer kunna hälsa på honom när vi vill och det viktigaste är att han har hamnat i ett bra hem.


Idag så ska Ricky ej jobba natt =) Mysigt ! Vi har laddat upp med godis, chips och cola =D
Juste jag var inne i stan idag också med mamma. Vi köpte dekorationer till Isoldes dop =) Köpte även lite små saker till hennes födelsedag. Åh vad jag längtar !!! Snart är min flicka 1år!! KAN NI FÖRSTÅ DETTA??!
Hur snabbt har inte tiden gått då ? Snart är ju hon 18år och kommer säga HEJDÅ till oss =(
Kanske inte riktigt så men jag tycker att tiden går så snabbt ..
Jag tar vara på tiden så gott jag kan . Jag lixom jobbar, tar hand om hemmet , Isolde och så försöker jag så klart alltid hitta på saker med henne så att hon alltid ska kunna minnas när hon blir äldre hur kul vi hade det =)
Jag kan lixom tänka tillbax och jag har sååå mycket minnen ! Barndomsminnen är dem finaste och mest värdefullaste minnen man kan ha!.. (enligt mig då)
Jag lixom reste med pappa till Chile när jag var 8år och var borta i 3månader och vi hade SÅ kul ! =) Jag fick göra vad jag ville kommer jag ihåg och så fick jag vad jag ville också haha :D Han tog mig till Tivoli, djurparker, havet och till marknader där jag fick välja fräcka ryggsäck osv. haha..Med mamma har jag alltid fina minnen då hon alltid tog hand om mig när jag ramlade och skrapade benen =( Tvättade mina sår och sa:
Sana sana potito de rana isi no sanara hoy sanara mañana.
Nä men ni kanske förstår vad jag menar ? Man måste skapa fina minne och ta vara på den tiden som man har med varandra för tiden går så snabbt och man vet aldrig vad som kan hända på vägen .. man kan dö eller förlora någon som man älskar och så kan man ha den tanken "Jag hann aldrig visa vad jag kände" eller "tänk om jag hade gjort så". Tycker att det är så viktigt att visa sina känslor för man vet aldrig vad som kan hända imorgon.


Min ögonsten

Först nu när jag har min lilla Isolde vet jag hur mycket mina föräldrar älskar mig. För jag antar att dem älskar mig så som jag älskar Isolde. Allt jag gör , gör jag för Isolde. Isolde är min största motivation här i livet. Och när jag blev mamma förstog jag varför mina föräldrar var "jobbiga" mot oss "barnen". Jag är lycklig lottad verkligen att ha unga föräldrar och att jag blev en ung mamma som kan förstå allt detta nu när jag har tid att ändra på mig och visa hur mycket jag älskar min familj och mina föräldrar. Man tog ju allt förgivet innan ... och man förstod inte varför ens föräldrar var jobbiga?!
Dem ville ju bara mitt bästa men när man är ung så är man verkligen DUM! Har mycket mer att lära mig om livet men jag är iaf oerhört tacksam att jag har insett allt detta och att jag uppskattar mina föräldrar till max medans dem lever. 

Jaja alla underbara om ni har en fin tanke som ni vill dela med er så är ni välkomna att göra det !
Jag ska iaf umgås med min Ricky nu och sedan så ska jag sova brevid min älskling.
Ha en underbar fortsättning !

Kommentarer

Postat av: tamara

Pucha camilla, vad tråkigt att ni fick flytta frej =/ Men det är bra att ni kan hälsa på o så =)

Ville bara säga att du skrev ett enormt fint inlägg o jag håller med dig i allt! Du är verkligen en toppen mamma till Isolde!! =)



Vi får ses när du har tid =)



Kram på er // Tami

2010-05-11 @ 12:48:03
URL: http://vasc0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback