> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Lördag <3

Kommentarer (0)

2010-09-04 @ 16:37:04

Hejsan mina kära läsare ! =)

Har fortfarande inte fått min dator BUHU för Siba!! Dem är sega som fan ! Hur som helst under tiden som jag ej har skrivit så har jag jobbat på som vanligt vilket känns skönt kan inte tänka mig att ej ha ett arbete?! Förstår mig inte heller på tjejer som får barn och kan vara hemma tills deras barn är 2-3år. Lathet kallar jag detta ! Ut och jobba med er haha och sen ska ni stå och klaga på att ni ej får hjälp av er kille som har jobbat hela dagen medans ni har suttit hemma bara med ett barn . En del har verkligen inte hunnit komma in i verkligheten men vällkommen till verkligheten iaf :D Som tjej så måste man jobba, passa sitt barn och ta hand om hemmet.. hallå ? Man utvecklas inte som person genom att sitta hemma med sitt barn utan att jobba eller plugga ?! Barn behöver stimulans också och det får dem på dagis oerhört mkt. På denna korta tiden som Isolde har gått på dagis så har hon utvecklas något enormt ! Jag förstår varför många stor bloggare skriver om detta ämnet om unga mammor . Dem står bara och klagar och gör ingenting ju? Håller med om väldigt mycket som har skrivit om unga mammor som tur så tillhör jag inget utav det som dem skriver =) Känns väldigt skönt att få höra jämt :
- Ni / du kämpar mer än dem flesta gör. För det är ju det som det hela går ut på man måste kämpa för sin familj och det gör man ej genom att bara sitta hemma och klaga på sin kille som får in alla pengar på grund av att tjejen inte gör ett piss. Skärpning tjejer ! Kom ut i samhället och betala skatt osv som alla andra ! Man är två i ett förhållande och både måste hjälpas åt på alla sätt.. ekonomiskt också varför är vissa så dåliga på detta ? Och sedan ska dem stå och uttala sig om att visa lämnar sina barn för tidigt på dagis ? Det är det mest opedagogiska jag har hört enligt studier så utvecklas barn som har börjat tidigt på dagis snabbare än barn som börjar senare. Barn har ett behov av att träffa andra barn och det gör dem på dagis jämt och ständigt. Dem lär sig hur man ska beté sig mot andra m.m. och skapar ett socialt liv mycket lättare än barn som ej går på dagis. =)
Isoldes nya busiga min
Städa kan hon också ..
Målning och ritning är bra för hjärnan säger lilla fröken Isolde !
Förrrätt uppe hos mina föräldrar
Och varmrätten =)
Poserar
Haha min sötsak !!
Gåvor från mormor och morfar =)
Åh så fin och söt!! Tack mamma och pappa <3
En cooling haha
Köpte denna fina åkpåse till Isolde <3 Från Åhlens 999:-
Juste har fått jobb i Lillekärrskolan nu också =) Jobb strömmar in känns det som och det är bra för plånboken ;) Jag har börjat träna också (måste vara fin till kryssningen :P). Isolde går på dagis något som hon verkligen älskar hon blir ledsen när hon måste hem igen haha =) Detta ser jag ju så klart som något positivt hon är en liten självständig tjej som klarar sig HELT utmärkt på dagis =) Richard jobbar på volvo och är en duktig nisse! Ikväll så ska vi på kräftskiva hos hans föräldrar och imorgon blir det hos mina föräldrar.. gott och mysigt !
Har ett problem också .. VEM SKA MAN RÖSTA PÅ ?
Är med i ungvänster men dem kommer inte få min röst iår ..tycker att den feministiska sidan av dem har blivit allmänt tjatigt och det finns viktigare frågor att ta upp känns det som!
Har tänkt på att rösta på Miljöpartiet men deras flyktingspolitik suger ju ?! Dem vill ta in fler och fler utländska. Inte så men borde man inte förbättra för dem som finns här i sverige först och främst ? Landet har tyvärr inte råd att ta in fler invandrare.. och dem som kommer in är bara jobbiga mellan öst folk också .. Finns nog med Muslimer här. Har fortfarande inte kommit över att dem håller på att bygga ett moské här i Göteborg.
Eh jag är den ända som vågar stå för det jag tycker ;)
Ha en underbar dag och varsågod för mina tankeställare ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback