> Madresita Camilla -

Madresita Camilla

Operation 31/3-11

Kommentarer (5)

2011-04-01 @ 11:13:08

Hej hej mina sötnosar !

1/4
Här sitter lilla jag på soffan helt handikappad. Jag kan knappt ta mig upp från soffan hehe.
Stort tack till mina kära föräldrar som alltid ställer upp så mycket ! Ett stort tack till min underbara mamma som följde med mig till operationen och väntade med mig tills jag fick åka hem <3 Igår kom hon klockan 8 för att klä på Isolde och ta med henne till Dagiset. Sedan kom hon hit igen och gav mig lite frukost och städade ?! Jag sa att hon ej behövde men mammor är mammor <3
Pappa var så underbar och körde Ricky till Torslanda för att göra lite ärende och sedan så hämtade dem upp mig och mamma <3 Ni är allt underbara och jag är glad över att ha er <3<3<3
Min Richard har oxå varit helt underbar =) <3 Han har tagit hand om mig så mycket =) Hjälper mig att gå upp ur sängen och lägga mig och ger mig näring hela tiden <3




Okej här ska ni få en liten berättelse om min Operation för jag märker hur nyfikna alla är hahaha har fått både mejl och sms från folk som önskade mig lycka till och ställer frågor osv. Tack mina underbara <3

Hur som helst så satte operationen igång klockan 13 typ . Den skulle ha varit klockan 11 och vi var på plats klockan 10 så det blev en jävla massa väntetid men men vill man göra något så gärna så gör man det =)
Operationen gick bra och allt har gått bra än så länge *peppar peppar*
Jag har en smärt pump som pumpar ut lokalbedövning när den känner smärta höhöhö bra grejer det ! Så nu går jag runt med ett bälte som håller i min smärtpump som är lika stor som en tennisboll och från den går det en jätte tun slang som går in i mina bröst för att pumpa in lokalbedövning. Smärtstillande som jag fick var Alvedon bara men på Lördag så ska vi ta bort smärtpumpen och sedan så kommer jag gå på Tramadol (Vid smärta).
Efter operationen så mådde jag väldigt illa så jag kräktes en massa .. usch ! Jag lyckades få i mig en mannafrutti igår så jag hoppas på att jag kan få i mig mera mat idag =) Inte ska man försvinna lixom ?!

Om jag är nöjd med operationen det kan jag faktist inte svara på eftersom jag har en speciell "sport behå" och förband och som ett bälte som ska hålla mina implantat neråt så att mina bobs inte slutar under hakan hahahahha

Operationen gick på 40.000kr och jag fick 425 implantat =) Har den modernaste implantatet som heter MENTOR och den är nästan omöjlig att spricka och möjligheterna att det skulle bildas någon kapsel bildning är under 0.5%
Har ett livslång försäkring så skulle nått hända med inplantatet så får jag allt nytt grattis även om det har gått 50år :P  haha... både för inplantatet och operationen.. bra där !

Att ha en smärtpump är också en av dem modernaste grejerna .. ingen som jag har pratat med som har opererat brösten har fått en sådan pump .. I guess that Im Lucky eller så har jag iförsig betalat mera än dem . Jag vet att man kan betala mindre för en bröstoperation om man åker till små städer eller polen .. men jag ville ju så klart ha en bra resultat och så ville jag göra det på ett känt och seriöst ställe. Spelar ingen roll om det kostade mera än på andra ställen man kan googla på min läkares namn och så kommer bara positiva kommentarer från tjejer som har opererat sig hos honom. Jag läste och kollade igenom allt jätte nogrant innan jag bestämde mig för detta.
Min lilla prinsessa Isolde märker att mamma är handikappad så hon är jätte försiktig med mig .. hon slänger sig inte på mig och när hon vill ha hjälp med något så får hon hjälp av Ricky .. Snäll min prinsessa är va ? <3

Jag skulle dock aldrig rekomendera att någon opererar brösten när dem har små barn . (Jag skulle iförsig aldrig säga till någon att operera något det är ens egen val).. om jag inte hade haft så mycket hjälp av min underbara mamma, pappa och sambo så hade jag inte klarat detta. Andra dagen så tog det 20-30min för mig att kunna ta mig upp från sängen :O





2/4
 Idag fick jag se mina bröst för första gången . Jag tog ut slangarna som gick in i mina bröst idag och nu har jag ingen smärtpump längre.. YEY !
Jag måste säga att jag är hur nöjd som helst med operationen och dem blev PERFEKTA !!
Perfekt storlek och runda och fina =) Har bara en blåmärke än så länge och den 7/4 ska jag på återbesök hos min kirurg. Jag är jätte nöjd och happy happy ! Idag mår jag också mycket bättre .. har absolut inte sådana smärtor som jag hade första och andra dagen . Jag har blivit jätte rörlig och mår toppen :D

*Såg också att Camilla har fött sin lilla prinsessa . Grattis grattis ! Måste få se henne nu bara ju =) Hoppas att allt gick bra och att du och bebisen mår bra <3 *

Får se om jag kanske orkar ta en liten promenad idag =)

Ha det underbart <3

Kommentarer

Postat av: tamara

Vilken underbar familj du har Camilla som hjälper dig så mkt! Vad roligt att få läsa din operationshistoria =) O ännu en gång vad modig du är!! =)



Vi får träffas med tjejerna när vädret är bättre o du med såklart =D kram

2011-04-02 @ 16:40:33
URL: http://tami.myshowroom.se

Postat av: K J L ! :D

Krya på dig :((

2011-04-02 @ 17:29:46
URL: http://kjl.blogg.se/

Postat av: Ida

Vad kul att du är nöjd :D Men hoppas det blir bättre med allt så du kan röra dig bättre senare maxiamalt osv :)

2011-04-02 @ 19:45:59
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Postat av: Camilla Rivera

Tack så mycket alla fina =) <3

Tamara: Ja det måste vi verkligen göra ! Nu har det allt gått för lång tid :P Det är babymässa snart.. vi kanske borde dra dit ? Kram

2011-04-02 @ 22:32:29

Postat av: Tamara

Jaa det är hundra årsen, ja babymässan kan vi spika :) ska kolla om jag får biljetter som förra året :-) då får du en ! Kramis

2011-04-02 @ 23:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback